Kaakkois-Suomen Syömishäiriöperheet - Vertaistuki

*** Kouvola

*** Lappeenranta

** Yhteystiedot

Kaakkois-Suomen Syömishäiriöperheet on perustettu tammikuussa 2011. Yhdistyksen kotipaikka on Kouvola ja toimialue Kymenlaakso ja Etelä-Karjala.

Yhdistyksen vertaistukiryhmiä kokoontuu Kotkassa, Kouvolassa ja Lappeenrannassa. Toimintaa kehitetään tarpeen mukaan.

Sp-vertaistukiSähköpostivertaistukea sairastuneille:

Hei! Olen Virve, vertaistukihenkilö Lappeenrannasta. Olen 27-vuotias ja itse käynyt läpi syömishäiriön. Olen terapian ja vertaistuen kautta kokenut, kuinka tärkeää on päästä keskustelemaan ja purkamaan ajatuksiaan luottamuksellisesti. Yritän ymmärtää ja tukea sinua ongelmissasi parhaani mukaan, ja antaa toivoa parantumisesta. Minuun voit ottaa yhteyttä kaikissa mieltäsi painavissa asioissa, olit sitten vasta sairastunut, jo paranemisen tiellä tai syömishäiriötä sairastavan läheinen. Ota rohkeasti yhteyttä, älä jää yksin ajatuksiesi kanssa! lpr(at)nettisyli.fi

Henkilökohtaista tukea sairastuneille ja läheisille

Kaipaatko elämääsi rinnalla kulkijaa ja kuuntelijaa, mutta ryhmään tuleminen ei tunnu sopivalta vaihtoehdolta? Uutena toimintamuotona yhdistys tarjoaa henkilökohtaista tukea sairastuneille ja läheisille keväästä 2015 alkaen. Toiminta on kokeiluluontoista ja jatkuu vuoden loppuun asti. Voit kysyä mahdollisuutta henkilökohtaiseen tukeen ottamalla yhteyttä sähköpostitse Anna-Liisaan alluova@gmail.com.

- Kaakkois-Suomen Syömishäiriöperheet ry:n vapaaehtoiset tarjoavat henkilökohtaista tukea syömishäiriöön sairastuneille ja heidän läheisilleen.
- Henkilökohtaisia tapaamisia sovitaan neljä ja ne ajoittuvat neljän kuukauden sisälle.
- Neljän tukitapaamisen jälkeen voidaan sopia uusi neljän tapaamisen sarja.
- Vapaaehtoiset sitoutuvat tukemaan ainoastaan neljässä henkilökohtaisessa tapaamisessa. Muusta yhteydenpidosta sovitaan erikseen.
- Tapaamiset ovat luottamuksellisia. Vapaaehtoisia koskee vaitiolovelvollisuus.
- Tapaamiset sovitaan julkisille paikoille, esimerkiksi yhdistyksen ryhmien kokoontumispaikkoihin, kahvilaan tai kirjastoon.
- Tukitapaaminen voi olla myös toiminnallista, esimerkiksi yhteistä kaupassa käyntiä tai muuta toimintaa, joka tukee toipuvaa tai läheistä.
- Vapaaehtoiset ovat kuuntelijoita ja rinnalla kulkijoita.
- Vapaaehtoisia sitovat lisäksi erilliset vapaaehtoisten toimintaperiaatteet, jotka on käyty jokaisen vapaaehtoisen kanssa erikseen läpi ja allekirjoitettu.
- Tuen laadusta ja toteutuksesta sekä vapaaehtoisten perehdyttämisestä vastaa yhdistyksen hallitus.

» Tukipuhelin 02 251 9207. Yhteystiedot