Vapaaehtoistoiminta

* Pohjanmaan-SYLI ry

* Pohjois-Suomen SYLI ry

* Sisä-Suomen SYLI ry

Vapaaehtoistoimintaa on tarjolla alueellisissa yhdistyksissä. Kaikissa yhdistyksissä tarvitaan vuosittain ihmisiä jotka osallistuvat käytännön toiminnan lisäksi päätöksentekoon.

Yhdistyksen toimintaa johtaa puheenjohtajan johdolla hallitus jonka jäsenet valitaan vuosikokouksessa. Yhdistyksen vuosikokous kutsutaan koolle alkuvuodesta. Vuosikokouksessa päätetään mitä yhdistyksessä vuoden aikana tehdään ja kokouksessa jokainen jäsen pääsee vaikuttamaan toimintaan omalla paikkakunnallaan. Yhdistyksen hallituksessa pääsee mukaan myös asioiden valmisteluun ja saa äänensä varmimmin kuuluviin.

Muita vapaaehtoisvoimin toteutettavia tehtäviä yhdistyksissä ovat esimerkiksi vertaistukiryhmien ohjaaminen ja sähköpostivertaistukihenkilönä toimiminen. Vertaistukiryhmien ohjaajille on tarjolla materiaalipankista tietoa ja työkaluja.

Vapaaehtoistoiminnasta saat parhaiten tietoa omalla alueellasi toimivan yhdistyksen työntekijältä, puheenjohtajalta tai vertaistukitoiminnan yhteyshenkilöltä. Yhteystiedot löytyvät jokaisen yhdistyksen omilta sivulta.

Sivua päivitetty 19.5.2017

» Tukipuhelin 02 251 9207. Yhteystiedot