Miesten syömishäiriöt – onko niitä?

11.11.2019

Miesten syömishäiriöistä ei vielä tiedetä yhtä paljon kuin naisten. Syömishäiriöt on pitkään liitetty naiseuteen ja sekä ymmärrys, että hoitosuositukset ovat lähtöisin naisilla tehtyjen tutkimusten pohjalta. Nykypäivänä tiedetään, että syömishäiriötä esiintyy myös miehillä, mutta tutkittua tietoa esiintyvyydestä, riskitekijöistä tai hoidosta ei juurikaan ole.

Luennolla tarkastellaan syömishäiriöiden ilmenemismuotoja ja pohditaan niiden mahdollisia erityispiirteitä miehillä. Lisäksi luennon aikana keskustellaan sukupuolispesifeistä riskitekijöistä ja niiden tunnistamisesta, hoitoon ohjaamisesta sekä hoitoon liittyvistä ongelmista ja kehitystarpeista.

Luennon tavoitteena on esittää uusinta tutkimustietoa miesten syömishäiriöistä, mutta myös herättää keskustelua siitä, mitä me emme vielä tiedä.

Illan asiantuntijana toimii Rasmus Isomaa, Fredrika-klinikan toiminnanjohtaja, kehityspsykologian dosentti ja psykoterapeutti.

Lämpimästi tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan aiheesta lisää maksuttomalle luennolle!

Ilmoittautuminen: uura-liina.lahti (at) etelansyli.fi