SYLI-chat palaa tauolta

21.10.2019

SYLI-chat palaa uudistuneena parin kuukauden mittaiselta tauolta! Olemme siirtyneet Väestöliiton tuottamaan Hyvä kysymys -palveluun, jossa chattaamme tuttuun tapaan iltaisin vapaaehtoisten vertaisohjaajiemme johdolla.

SYLI-chatin tarkoitus on tuoda vertaistuki myös niille alueille ja niihin tilanteisiin, kun kasvotusten kokoontuvaan vertaistukiryhmään ei ole mahdollista osallistua. Kuten kaikissa vertaisohjatuissa ryhmissämme, SYLI-chatissä noudatetaan huoneentaulua, jonka tarkoitus on taata osallistujille turvallinen keskusteluympäristö.

Tämä tarkoittaa mm. että keskustelussa puhutaan syömishäiriöstä toipumismyönteisesti (eli esim. ei jaeta tarkkoja kuvailuja syömishäiriöoireilusta, ei mainita lukuja omaan oireiluun liittyen – kuten kalorit ja muu ravintosisältö, kilot, liikutut ajat, matkat jne. eikä päivitellä tai kauhistella toisten tilanteita). Omien ajatusten ja kokemusten jakaminen sekä toisten keskustelijoiden rohkaisu, tuki ja kannustus ovat myös chatissä toteutuvan vertaistuen parasta antia, niistä on hyvä pitää kiinni!

SYLI-chatin keskusteluihin voit osallistua anonyymisti nimimerkillä, rekisteröitymättä mihinkään. Halutessasi voit myös luoda tunnukset Hyvä kysymys? -palveluun.

Pilottivaiheessa koulutamme ja perehdytämme uusia chat-ohjaajia, ja chatin aikataulut sovitaan aina muutamaksi viikoksi eteenpäin. Jatkossa chat vakiintuu jälleen tiettyihin iltoihin viikossa. Seuraa siis tiedotustamme!

Seuraavat SYLI-chatit kokoontuvat to 24.10., ke 6.11. ja ke 20.11. klo 18-19.30. Tule mukaan!