Syliläisille Sarjakuvaterapiaa-teos 20 €

Naisia istumassa penkillä
8.10.2020

Mielisairaalan kesätyttö -sarjakuvan tekijän Viivi Rintasen uusi kirja Sarjakuvaterapiaa ja muita kertomuksia hulluudesta kertoo siitä, miltä tuntuu olla sekaisin. Syliläiset saavat signeeratun teoksen 20 € tarjoushintaan (norm. 22€)! Tarjous on voimassa 25.10.2020 saakka tai niin kauan, kuin signeerattuja kappaleita riittää. Lue lisää ja tilaa omasi täältä.

Kahdentoista sarjakuvanovellin takana ovat todelliset henkilöt, joiden mielenterveystarinat Viivi kuvitti Hulluussarjakuvia-blogiinsa vuosina 2015-2020. Osallistavan blogin sarjakuvia julkaistaan ensi kertaa kokoelmana, joka sisältää myös yli 60 sivua ennen julkaisematonta sarjakuvaa.

Useassa tarinassa kuvataan syömishäiriöihin, kehonkuvaan, liikuntaan tai ulkonäköpaineisiin liittyviä kokemuksia. Laajimmin teemoihin pureutuu kirjan pitkä nimitarina, joka perustuu tekijän psykoterapiakokemuksiin. Se kuvaa aikaa, jolloin Viivi piirsi muiden kokemuksia sarjakuviksi ja kävi läpi omaa elämäänsä psykoterapiassa.

Mitä tapahtuu, kun vuosia syömishäiriön ja loppuunpalamisen välillä sahannut nainen puhuu terapeutille äidistään, koirastaan, kuntosalinsa anorektiseksi luulemastaan juoksijasta ja inhoamastaan lifestyle-bloggaajasta? Omaelämäkerrallinen psykoterapiakuvaus nivoo kaikki kertomukset yhteen ja näyttää myötätunnon, puhumisen ja kuuntelemisen muutosvoiman.

Varaukseton ja lämmin suositus Sarjakuvaterapiaa -teokselle. Tilaamaan pääset siis täältä.