Syömishäiriöiden hoidon haasteet ja mahdollisuudet perusterveydenhuollossa -webinaari 16.11.2021

8.10.2021

Eduskunnan Syömishäiriöt-yhteistyöryhmä järjestää maksuttoman

Syömishäiriöiden hoidon haasteet ja mahdollisuudet perusterveydenhuollossa -webinaarin

Aika: 16.11.2021 klo 17.30-19.15 Zoomilla

Perusterveydenhuollon rooli syömishäiriöiden tunnistamisessa ja hoidossa on merkittävä. Avun ja hoidon hakeminen alkavat yleensä perusterveydenhuollon kautta.

Syömishäiriöiden tunnistaminen ja hyvä hoito perusterveydenhuollossa edellyttää, että syömishäiriöistä ja syömishäiriöoireilun moninaisuudesta puhutaan enemmän. Lisäksi perusterveydenhuollon ammattilaisille tarvitaan riittävästi koulutusta syömishäiriöoireiden moninaisuudesta ja hoitovaihtoehdoista.

Webinaari on suunnattu kaikille syömishäiriöiden hoidon ja kuntoutuksen kehittämisestä kiinnostuneille.

Ohjelma:

17.30-17.35  Webinaarin avaus ja käytännön asiat, toiminnanjohtaja Kirsi Broström, Syömishäiriöliitto

17.35-17.45 Eduskunnan Syömishäiriöt-yhteistyöryhmän tervehdys ja johdatus teemaan, yhteistyöryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja, lääketieteen tohtori Mia Laiho

17.45-18.00 Syömishäiriöön sairastunut on todennäköisemmin lihava kuin laiha – asiaa syömishäiriöoireilun monimuotoisuudesta, asiantuntija Katri Mikkilä, Syömishäiriöliitto

18.00-18.30 Kokemusasiantuntijan puheenvuoro

18.30-19.00 Eduskuntaryhmien kommenttipuheenvuorot

19.00-19.15 Tilaisuuden yhteenveto ja lopetus

Webinaarin puheenjohtajana toimii Syömishäiriöliiton toiminnanjohtaja Kirsi Broström.

Ilmoittaudu mukaan maksuttomaan webinaariin 12.11. 2021 mennessä alla olevasta linkistä:

Webinaariin otetaan mukaan 250 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Webinaaria ei tallenneta.

Lisätiedot webinaarista: järjestösihteeri Pia Ilo, puh. 040 558 5265, s-posti pia.ilo (at) syomishairioliitto.fi.

HUOM!

Osallistumisohjeet ja linkki lähetetään sähköpostiisi 15.11.2021. Muistathan tarkastaa myös sähköpostisi roskaposti-kansion, sillä zoom-linkit päätyvät joskus sinne. Ilmoittatumisesta ei tule erillistä osallistumisvahvistusta.