Syömishäiriöliiton kevään 2020 tilaisuudet peruutettu

16.3.2020

Koronavirustilanne muuttuu Suomessa koko ajan nopeasti ja Syömishäiriöliitto seuraa viranomaisten ohjeita ja suosituksia tarkasti.

Syömishäiriötä sairastavat eivät kuulu suoraan riskiryhmään, mutta moni saattaa silti kärsiä alentuneesta vastustuskyvystä ja osalla voi olla perussairauksia, jotka lisäävät alttiutta sairastua. Haluamme pitää myös syömishäiriöitä hoitavat ammattilaiset ja sidosryhmät terveinä.

Jotta pystymme hidastamaan viruksen leviämistä, tasoittamaan sairastumispiikkiä ja turvaamaan työntekijöiden ja kävijöiden hyvinvoinnin, perumme kaikki tämän kevään yleisötilaisuudet, koulutukset ja tapahtumat. Syömishäiriöliiton työntekijät ottavat yhteyttä eri tilaisuuksiin ilmoittautuneisiin lähipäivinä.

Loppuuko tuki syömishäiriötä sairastaville?

Ei todellakaan! Suunnittelemme tällä hetkellä ahkerasti erilaisia sähköisiä tukimuotoja ja -palveluita, jotka saadaan käyntiin tämän viikon aikana. Tukea on tarjolla sähköisessä muodossa sekä sairastaville/oireileville että läheisille. Seuraa viestintäämme – infoamme lisää lähipäivinä!

Stay safe,

Kirsi Broström, toiminnanjohtaja