Syömishäiriöpäivät 2019 on loppuunmyyty – tiedustele peruutuspaikkoja

6.1.2019

Ilmoittautuminen Syömishäiriöpäiville on päättynyt ja voimme iloksemme kertoa, että Syömishäiriöpäivät 2019 -koulutusseminaari on LOPPUUNMYYTY! Peruutuspaikkoja voit kysellä järjestösihteeri Pia Ilolta: pia.ilo (a) syomishairioliitto.fi, 040-558 5265

***

Syömishäiriöpäivät on syömishäiriötyötä tekeville ammattilaisille suunnattu kaksipäiväinen koulutusseminaari. Päivät järjestetään 22. – 23.1.2019, paikkana on hyvien kulkuyhteyksien päässä oleva Tampere ja Tampere-talo.

Syömishäiriöpäivät 2019 haluaa tarjota kaikille syömishäiriötyötä tekeville ammattilaisille paikan oppia alan osaajilta ja rautaisilta ammattilaisilta, mitä uutta syömishäiriökentällä on meneillään, mitä siitä voisi omaksua omaan työhönsä ja miten jaksaa paremmin omassa, äärimmäisen arvokkaassa työssään.

Hinnat

• Seminaarin hinta 325 €
  • Jäsenhinta (varsinainen jäsen) 250 €

Hinta sisältää Kohtaamisoppaan (arvo 7 €), lounaat ja kahvit ohjelman mukaan.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu Syömishäiriöpäiville täällä. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 11.1.2019.

Päivien ohjelma:

(tallennettava/tulostettava pdf-versio ohjelmasta täällä)

Tiistai 22.1.

Aamukahvi

klo 9.00 – 9.15 Päivien avaus toiminnanjohtaja Kirsi Broström ja puheenjohtaja Tea Viljanen, Syömishäiriöliitto – SYLI ry

klo 9.15 – 10.00 Miksi syömishäiriötyössä tarvitaan kehopositiivisuutta? toimittaja, mediapersoona, kehoaktivisti Jenny Lehtinen

klo 10.00 – 10.45 Kokemuksia yhteisöhoidon toteutuksesta, psykofyysinen fysioterapeutti Tuija Luhtala ja mielenterveyshoitaja Jyrki Korhonen, Syömishäiriöyksikkö Sylvi, Tampere

Jaloittelutauko

klo 11.00 – 11.45 Laihuushäiriön neuropsykologia – mitä tiedetään nyt, mitä mahdollisuuksia on tulevaisuudella? väitöstutkija, psykologi Emma Saure

Lounas

klo 12.45 – 14.00 Mistä tukea toipumiseen – kuule kokemusta, paneelikeskustelu

Kahvitauko

klo 14.30 – 16.00 Toisiinsa vaikuttavat kehot – kehotietoisuus ja tunteiden säätely syömishäiriöstä toipumisessa, psykoterapeutti, työnohjaaja, kouluttaja Laura Mannila

Keskiviikko 23.1.

Aamukahvi

klo 9.00 Avaussanat

klo 9.05 – 9.30 Sairaalaklovnien toiminta ja nuorten syömishäiriöt, sairaalaklovni Tanjalotta Räikkä ja taiteellinen johtaja Kari Jagt, Sairaalaklovnit ry

klo 9.30 – 10.45 Perheen aktivoiminen syömishäiriöiden hoidon tueksi – FBT (perhepohjainen hoito) ja Maudsleyn menetelmä, LT erikoislääkäri Reita Nyberg

Jaloittelutauko

klo 11.00 – 11.45 Matalan kynnyksen kohtaamistyö – miksi se toimii? SYLI-keskustyöntekijät

Lounas

klo 12.45 – 13.45 Tietoisuustaitojen sekä hengityksen ja kehollisten menetelmien käyttö syömishäiriötyön tukena, Hanna Vedenheimo, toimintaterapeutti, dialektinen käyttäytymisterapeutti, joogaterapeutti, trager-terapeutti

Kahvitauko

klo 14.15 – 15.30 Mitä on syömishäiriöiden hyvä ravitsemushoito vuonna 2019? aiheen äärellä ravitsemusasiantuntija, pöperöproffa Patrik Borg, väitöstutkija, ravitsemusterapeutti Ulla Kärkkäinen ja ravitsemusterapeutti Katja Mäkelä (KYS)

klo 15.30 – 16.00 Loppusanat ja hyvää kotimatkaa!

*Puhujien otsikot voivat tarkentua.