Tytti Shemeikan Vatsamielenosoitus äänestetty SYLI-kummiksi 2018

18.9.2018

Toimittaja Tytti Shemeikan luotsaama Vatsamielenosoitus on äänestetty SYLI-kummiksi 2018. Ääniä annettiin kaiken kaikkiaan mahtavat 1618 kappaletta, joista Vatsamielenosoitus sai ylivoimaiset 61 prosenttia.

Syömishäiriöliitto kiittää lämpimästi kaikkia ehdokkaita. Moni ehdokas on nostanut näkyvästi esille ehdokkuuttaan ja sitä kautta Syömishäiriöliiton tekemää työtä.

Vatsamielenosoitus on SYLI-kummi Shemeikan mukaan vastamielenosoitus kapeille kauneusihanteille. Vatsamielenosoitus näkyy ja vaikuttaa Instagramissa, Facebookissa, Twitterissä, Youtubessa sekä blogissa. Vatsamielenosoitus murtaa läskimyyttejä, pohtii vääristyneitä kehonkuvia sekä vakuuttaa, että sinä riität juuri sellaisena kuin olet.

SYLI-kummi Shemeikalle luovutetaan syksyn aikana tunnustus voitosta. Luovutus tehdään Shemeikan vlogissa, jossa samalla puhutaan kauneusihanteista, kehopositiivisuudesta ja syömishäiriöistä. Asiasta tiedotetaan tarkemmin ajankohdan tarkennuttua.

Mikä on SYLI-kummi?

Syömishäiriöliitto – SYLI on valinnut SYLI-kummin vuodesta 2014 alkaen äänestyksellä.

SYLI-kummit ovat tehneet tunnetuksi Syömishäiriöliittoa tai lisänneet syömishäiriötietoutta liiton arvoihin sopivalla tavalla. Mukana äänestyksessä on ollut myös henkilöitä, jotka ovat kyseenalaistaneet ja haastaneet vallitsevia ulkonäköihanteita ja laihdutuskeskustelua. Tämän vuoden äänestyksessä oli ensimmäistä kertaa mukana myös muita kuin henkilöitä eli yhteisöjä, tahoja, organisaatioita ja kampanjoita.

Aiemmat SYLI-kummit ovat:

Pia Charpentier (2014), Syömishäiriökeskuksen toiminnanjohtaja