RESET-hanke tarjoaa: maksuton webinaari ammattilaisille poikien kehosuhteesta ja ulkonäköpaineista

2.5.2022

Hei nuorten parissa työskentelevä ammattilainen! Kohtaatko pojaksi identifioituvia nuoria työssäsi? Oletko huomannut poikien kipuilevan ulkonäköpaineiden kanssa? Tiesitkö, että syömishäiriölle tyypillinen syömiseen ja liikkumiseen liittyvä oireilu on yleistä sukupuolesta riippumatta? Kaipaatko apua ulkonäkö- ja kehosuhdeteemojen käsittelyyn poikien kanssa? Miten nuorten ulkonäköpaineita ja kulttuurimme ulkonäkökeskeisyyttä voisi vähentää?

Olemme RESET-hankkeessa luvanneet tarjota nuorten kanssa työskenteleville ammattilaisille työkaluja poikien kehonkuvan ja ulkonäköpaineiden työstämiseen ja tunnistamiseen.

Nyt lunastamme lupauksemme: tietoa ja työkaluja on tarjolla ke 11.5. klo 9.30-12.00 järjestettävässä maksuttomassa zoom-webinaarissa.

Webinaarin ohjelma

klo 9:30 Webinaarin avaus

klo 9:35 Poikien ulkonäkönormit ja kehopaineet sosiaalisen median aikakaudella, Erica Åberg, sosiologian erikoistutkija, Turun yliopisto

klo 10:05 Pojat, kehot ja syömishäiriöt – asiaa kehosuhteesta ja syömisen oireilusta, Katri Mikkilä, asiantuntija, Syömishäiriöliitto – SYLI

klo 10:35 Kehotunnekasvatus tukemassa lasten kehoitsetuntoa, Henriikka Kangaskoski, hankekoordinaattori, Lasten kehotunnekasvatus -hanke, Väestöliitto

klo 11:05 Ulkonäköpaineiden kohtaaminen poikatyön näkökulmasta ja RESET-keskustelumallin esittelyä, Tommi P Pesonen, Helsingin Poikien talo, Loisto Setlementti

klo 11:35 Aikaa kysymyksille ja keskustelulle

klo 12:00 Webinaari päättyy

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu webinaariin täältä, viimeistään maanantaina 9.5. Webinaari tallennetaan, ja tallenne on ilmoittautuneiden katsottavissa kaksi (2) viikkoa webinaarin jälkeen.