RESET-webinaari tulee taas – ilmoittaudu mukaan!

Kuvassa tummansinisellä pohjalla vaaleanvihreä nuoli ja teksti: RESET pojat ja kehot.

Hei nuorten parissa työskentelevä ammattilainen! Kohtaatko pojaksi identifioituvia nuoria työssäsi? Oletko huomannut poikien kipuilevan ulkonäköpaineiden kanssa? Tiesitkö, että syömishäiriölle tyypillinen syömiseen ja liikkumiseen liittyvä oireilu on yleistä sukupuolesta riippumatta? Kaipaatko apua ulkonäkö- ja kehosuhdeteemojen käsittelyyn poikien kanssa? Miten nuorten ulkonäköpaineita ja kulttuurimme ulkonäkökeskeisyyttä voisi vähentää?

Olemme RESET-hankkeessa luvanneet tarjota nuorten kanssa työskenteleville ammattilaisille työkaluja poikien kehonkuvan ja ulkonäköpaineiden työstämiseen ja tunnistamiseen.

Lupauksia lunastetaan taas, kun järjestämme itsenäisen jatko-osan keväällä järjestetylle RESET-webinaarille. Tietoa ja työkaluja on tarjolla jälleen ke 12.10. klo 9.30-12.00 järjestettävässä maksuttomassa Zoom-webinaarissa.

Webinaarin ohjelma

Setti on täysin eri kuin keväällä: eri puhujat ja eri aiheet. Osallistua voi ja kannattaa siis riippumatta siitä, oliko vai eikö mukana toukokuun webinaarissa.

Tällä kertaa asiantuntijapuheenvuoroista vastaavat

• kehityspsykologian dosentti, psykoterapeutti ja Syömishäiriöliiton hallituksen puheenjohtaja Rasmus Isomaa, joka pohtii kanssamme miesten syömishäiriöiden mahdollisia sukupuolispesifejä piirteitä
  • ravitsemuskasvatuksen asiantuntija, kotitaloustieteen lehtori Sanna Talvia, joka kertoo KEHUVA-lähestymistavasta
  • miesten mielenterveys- ja kehosuhdeosaaja ja psykiatrinen sairaanhoitaja Sami-Petteri Asikainen, joka avaa omaa henkilökohtaista matkaansa ulkonäköpaineiden polulla
  • meidän oman RESET-tiimin Hanna-Kaisa Jussila ja Tommi P Pesonen, jotka esittelevät hankkeessa työstämäämme RESET-keskustelumallia ja -materiaalia.

Ohjelma tarkentuu ja päivittyy tänne syyskuun aikana.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu webinaariin täältä, viimeistään maanantaina 10.10. Webinaari tallennetaan, ja tallenne on ilmoittautuneiden katsottavissa kaksi (2) viikkoa webinaarin jälkeen.

Tervetuloa kyytiin!

Yhteistyössä: