Suruilta syömishäiriölle läheisensä menettäneille

8.2.2022

Oletko menettänyt läheisesi syömishäiriölle?

Syömishäiriöön sairastumisen lopputulos ei aina ole toipuminen vaan läheinen menehtyy sairauteensa. Tällöin jäljelle jää kysymys läheisten toipumisesta, suuresta surusta ja menetyksestä huolimatta.

Läheisen menehtyminen syömishäiriöön voi koskettaa laajaa joukkoa ihmisiä ympärillä. Surua voivat kantaa niin puolisot, vanhemmat, ystävät tai kuka vain elämän ihminen, joka on ollut rinnallakulkemassa.

Jos olet menettänyt läheisesi syömishäiriölle, älä jää yksin! Suru voi olla hyvinkin erityinen, mutta sen jakaminen kannattaa.

Syömishäiriöliitto järjestää maanantaina 14.3. klo 17.30-19.00 yhteistyössä Turun Kriisikeskus Feeniks-työn kanssa valtakunnallisesti yhteisen hetken, jossa etsitään voimavaroja omaan elämään menetyksen jälkeen. Pohdimme yhdessä, miten syömishäiriöön menehtyneen läheisen suru on erityinen, ja miten oma elämä jatkuu läheisen kuolemasta huolimatta.

Voit tulla kuuntelemaan tai halutessasi jakamaan ajatuksia ja kokemuksia aiheen ympäriltä. Iltaa luotsaavat Syömishäiriöliiton läheistyöntekijä Terhi Kanerva ja Feeniks-työntekijä Minna Glans. Iltaan ilmoittaudutaan etukäteen 11.3. mennessä tästä.

Saat sähköpostiisi ennen tapahtumaa linkin, jolla pääset osallistumaan suruiltaan Zoomissa. Olet lämpimästi tervetullut mukaan! Lisätietoja suruillasta antaa läheistyöntekijä Terhi Kanerva / 040 551 7667