Syömishäiriöliiton eduskuntavaalipaneeli -webinaari 23.2.2023

9.2.2023

Mietityttääkö eduskuntavaaleissa äänestäminen?

Haluaisitko kuulla ehdokkaiden näkemyksistä liittyen syömishäiriöiden hoidon järjestämiseen ja syömishäiriöiden parempaan tunnistamiseen?

Entä miten vastuullinen painopuhe ja painoneutraali terveyden edistäminen? Olisiko ne syytä saada mukaan seuraavaan hallitusohjelmaan?

Vai pohdituttaako kenties järjestörahoituksen tulevaisuus?

Olet lämpimästi tervetullut osallistumaan Syömishäiriöliiton eduskuntavaalipaneeliin webinaaritoteutuksena to 23.2.2023 klo 17.30-19.00.

Paneelin juontaa Syömishäiriöliiton toiminnanjohtaja Kirsi Broström ja moderoijana toimii Syömishäiriöliiton hallituksen jäsen Jessica Sonko. Osallistujien on mahdollista esittää panelisteille kysymyksiä chatin kautta.

Vaalipaneelin osallistujat (lista täydentyy):

• Mari Ikonen (Vas.), Lapin vaalipiiri
  • Karoliina Kähönen (Liik.), Pirkanmaan vaalipiiri
  • Mia Laiho (Kok), Uudenmaan vaalipiiri
  • Terhi Peltokorpi (Kesk.), Helsingin vaalipiiri
  • Pinja Perholehto (SDP), Uudenmaan vaalipiiri
  • Anna-Karin Tötterman (RKP), Varsinais-Suomen vaalipiiri
  • Sofia Virta (Vihr.), Varsinais-Suomen vaalipiiri

Ohjelma

• 17.30-17.45 Avajaissanat ja Syömishäiriöliiton eduskuntavaalitavoitteet 2023, toiminnanjohtaja Kirsi Broström, Syömishäiriöliitto
  • 17.45-18.55 Paneelikeskustelu
  • 18.55-19.00 Yhteenveto ja lopetus

Miten pääsen mukaan?

Paneeliin ei tarvitse ilmoittautua, vaan pääset seuraamaan paneelia alla olevan Zoom-linkin kautta. Linkki aukeaa noin 10 min ennen tilaisuutta.

Liity paneeliin tästä.

Jos linkki ei toimi, voit kokeilla linkin kopiointia selaimesi osoitekenttään. Linkki: https://zoom.us/j/93549643263

Liittyminen Zoom-webinaariin
Avaa webinaarilinkki. Tarvittaessa syötä annettuihin tekstikenttiin nimesi ja sähköpostiosoitteesi.

Voit liittyä mukaan joko tietokoneella tai mobiililaitteelle asennetulla sovelluksella tai suoraan selaimen ikkunasta (join from your browser -linkistä).

Jos webinaarin äänet eivät kuulu, tarkista äänilaite Audio settings -painikkeen oikealta puolelta löytyvästä pikkunuolesta avautuvasta valikosta (sovellus) TAI “Join audio”, jos osallistut selaimella.

Voit esittää kysymyksiä lähettämällä chat-viestin.

Paneelia ei tallenneta.

Lisätietoja webinaarista antaa Kirsi Broström, puh. 040 752 9526, .

Tilaisuus järjestetään yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Opintokeskus Sivis logo

Turvallisemman kohtaamisen periaatteet

Tilaisuudessa noudatetaan turvallisemman kohtaamisen periaatteita, joihin jokainen osallistujaa sitoutuu.

Osallistujana sitoudut noudattamaan seuraavia periaatteita:

Emme syrji

• Olemme tietoisia oletuksista, joita teemme toisista, liittyen esimerkiksi sukupuoleen, seksuaaliseen suuntautumiseen, ihonväriin, etnisyyteen, uskontoon, taloudelliseen asemaan, ikään jne. Emme toimi oletustemme mukaan.
  • Sitoudumme vahvistamaan kehorauhaa: emme arvota tai kommentoi kenenkään kokoa, toimintakykyä tai ulkonäköä.

Pyrimme vuorovaikuttamaan turvallisesti

• Valitsemme ilmaista ajatuksiamme ja tunteitamme rakentavasti ja toisia kunnioittaen. Jokainen on itse vastuussa omasta tunneilmaisustaan ja toiminnastaan.
  • Pidämme huolta, että jokaiselle tarjoutuu tilaisuus ilmaista ajatuksensa.

Jos huomaat, että turvallisemman kohtaamisen ohjeita rikotaan tai niihin ei sitouduta, voit olla yhteydessä tapahtuman häirintäyhdyshenkilö Katri Mikkilään, puh. 040 558 5262, s-posti: .