Syömishäiriöt ja tukiviidakko 1/2 – Webinaari

16.11.2021

Syömishäiriöliitto järjestää maanantaina 29.11.2021 klo 17.30-19.00 yhteistyössä Mielenterveyden keskusliiton kanssa webinaarin aiheesta syömishäiriöt & tukiviidakko. Webinaarissa käsitellään perheen sosiaaliturvaa, kun lapsi tai nuori sairastuu syömishäiriöön.

Tämä luento on ensimmäinen osa kahden webinaarin kokonaisuudesta. Ensimmäisessä osassa käsitellään lapsen, alle 16-vuotiaan nuoren ja perheen sosiaalietuuksia ja -palveluita. Webinaarisarjan toisessa osassa näkökulma on yli 16-vuotiaissa nuorissa ja aikuisissa. Toinen osa on tulossa keväällä 2022.

Webinaarista saat vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

• Millaisiin sosiaalietuuksiin vanhempi tai nuori voi olla oikeutettu?
  • Mitä on hyvä tietää sairaanhoidon maksuista ja korvauksista?
  • Millaisia sosiaalipalveluita on olemassa lapsiperheille?
  • Mitä ovat esimerkiksi erityishoitoraha, vammaistuki, lapsiperheiden kotipalvelu tai Kelan matkakorvaukset ja kuka niihin voi olla oikeutettu?

Jos siis mietit, millaisiin etuuksiin perheenne saattaisi olla oikeutettu, kannattaa tulla kuulolle.

Luennoimassa Mielenterveyden keskusliiton sosiaalityön asiantuntija Riikka Mettälä. Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon, pääset seuraamaan luentoa tästä. Webinaarista jää tallenne, joka on katsottavissa Syömishäiriöliiton YouTube-kanavalla.