Uusien chat-ohjaajien haku on nyt auki!

25.1.2023

Syömishäiriöliiton avoin SYLI-chat pidetään kahdesti viikossa tukinetissä (ke 18-19.30 ja pe 14-15.30). Chattia ohjaavat työparina koulutetut vapaaehtoiset, joilla on itsellä kokemus omasta tai läheisen syömishäiriöstä.

”Syli- chatti oli oikein hyvä tilaisuus jakaa omia kokemuksia ja samaistua muiden tilanteisiin.” – kävijäpalaute

SYLI-chatissa kohdattiin vuoden 202 aikana yli 200 henkilöä, jotka saivat chatissa tukea ja kannustusta toipumiseen ja avun hakemiseen. Chat on koettu helposti lähestyttäväksi ympäristöksi, jossa omia ajatuksiaan on helppo jakaa.

”Chateista jää hyvin usein tosi turvallinen ja lämmin fiilis. Ei ole enää niin yksinäinen olo. Kiitos! <3 :)” – kävijäpalaute

Nyt olisi mahdollisuus kouluttautua kiinnostavaan vapaaehtoistehtävään ja päästä tekemään hyvää yhdessä mahtavien tyyppien kanssa!

Syömishäiriöliiton chat-ohjaajana

?Pääset kohtaamaan ja tukemaan syömishäiriöön sairastuneita ja toipuvia ihmisiä verkkokeskusteluissa

?Osallistut SYLI-chatin ohjaamiseen itsellesi sopivaan tahtiin

? toimit osana tiimiä, johon kuuluvat chat-vapaaehtoiset ja ohjaava työntekijä

?Voit hyödyntää omaa kokemustasi toisten auttamiseksi ja kasvaa vapaaehtoisena

?Pääset toimimaan merkityksellisessä vapaaehtoistehtävässä vaikka kotoa käsin

?Tulet osaksi ihanien ja ajattelevaisten tyyppien yhteisöä, jossa voidaan yhdessä tukea toisiaan ja virkistyä

”Te teette tosi tärkeetä ja mahtavaa vertaistuki työtä. Love it” – kävijäpalaute

Hae 12.2. mennessä mukaan chat-ohjaajakoulutukseen, joka järjestetään verkossa 17-18.2.

• pe 17.2. klo 17.30-20 koulutuksessa käydään läpi Syömishäiriöliiton vapaaehtoisten peruskoulutus. Tähän ei tarvitse osallistua, jos on peruskoulutuksen jo käynyt.
  • la 18.2. klo 10-15 paneudutaan erityisesti chat-ohjaamiseen, kouluttamassa mukana kokeneet chat-vapaaehtoiset

Koulutus ei vielä sido sinua mihinkään, vaan koulutuksen jälkeen, jos homma vielä voisi tuntua omalta, sinut haastatellaan ja sen jälkeen on mahdollista aloittaa chat-ohjaajana

Kiinnostuitko?

Tästä pääset hakulomakkeelle