Webinaari: Käytännön vinkit lapsiperheen Arfid-arkeen

Webinaari: Käytännön vinkit lapsiperheen Arfid-arkeen tiistaina 1.3.2022 klo 17.30–19.00. Mukaan pääsee tämän linkin kautta https://zoom.us/j/91020899078 Mukaan live-tilaisuuteen mahtuu 300 osallistujaa. Tapahtumasta jää myös tallenne Syömishäiriöliiton YouTube-kanavalle.

Tilaisuudessa puhuu lasten ja nuorten ravitsemusterapeutti Saara Karjalainen (TtM). Hän on työssään erikoistunut juuri lasten syömispulmien selvittämiseen. Luennolla kerrotaan käytännön vinkkejä siihen, miten perheet voivat tukea lasta arjen ruokailutilanteissa kotona, koulussa ja varhaiskasvatuksessa. Luennolla käsitellään myös aistiyliherkkyyttä ja annetaan vinkkejä sen kanssa toimimiseen.

Lasten syömisvaikeudet ovat hyvin yleisiä. Tiettyyn pisteeseen asti hankaluudet kuuluvat pikkulapsiarkeen, mutta taustalla voi olla monia syitä, jotka tekevät syömisestä ja ruokailutilanteista vaikeita. Lapsen aistit voivat olla yli- tai aliherkät, jolloin ruokailutilanne äänineen ja tuoksuineen voi olla liian kuormittava. Lapsi saattaa pelätä ruokailun aiheuttamaa huonovointisuutta tai tukehtumista tai tietyt ruoan rakenteet ovat vain niin inhottavia ja epämiellyttäviä, ettei hän vain pysty syömään. Lapsi saattaa tuntea suurta avuttomuutta ruokailutilanteessa ja haluta voida syödä kuten muutkin, mutta se ei vain onnistu. Luennolta saat vinkkejä, miten voisit auttaa lastasi.

Jos perheessänne on ongelmia lapsen ruokailuitten kanssa tai kohtaat työssäsi lapsia, joilla ruokailu on hankalaa, tule kuulolle!

Lisätietoa Arfidista voit lukea blogikirjoituksesta: ARFID kun ruoka pelottaa, inhottaa tai ei kiinnosta | Syömishäiriöliitto (syomishairioliitto.fi)

1.3.2022 17:30

Verkossa