Webinaari: Syömishäiriö uusperheessä

15.3.2022

Kun syömishäiriö astuu mukaan perheeseen, aiheuttaa se aina muutoksia perhedynamiikassa. Entä sitten, kun kyseessä on uusperhe? Miten lapsen tai nuoren syömishäiriö heijastelee uusperheeseen?

Syömishäiriöstä toipuminen on usein pitkä taival ja vaatii läheisiltä paljon. Varsinkin jos sairastunut on alaikäinen lapsi tai nuori, on perhe tärkein kuntoutumisen ja toipumisen paikka. Jos koteja on kaksi, vaatii se perheiltä yhteistyötä ja yhtenäistä ja johdonmukaista sitoutumista hoitoon. Miten perheen dynamiikka vaikuttaa kaikkeen tähän? Miten vaikuttaa se, missä vaiheessa eroprosessia kummankin perheen vanhemmat ovat ja missä vaiheessa uusperheen identiteetin muodostuminen on?

Arjen sujuminen ja tunne-elämä edellyttää uusperheen aikuisilta erityistä pohdintaa. Miten tukea kahden kodin lasten & nuorten kuntoutumista ja vanhempien jaksamista uusperheessä? Miten mallintaa tervettä ruoka-, keho-, ja liikuntasuhdetta kotona? Pohdinnoista hyötyvät etenkin uusperheen pariskunnat.

Illan luennosta vastaa Elisa Jyllikoski (Uusperheneuvoja & asiantuntija, Suomen Uusperheiden liitto ry). Tilaisuus on tarkoitettu uusperheille sekä asiasta kiinnostuneille ammattilaisille ja opiskelijoille.

Webinaari 6.4.2022 klo 17.30-19.00. Ilmoittautumiset https://link.webropolsurveys.com/EP/B9AB143F3A94FE7A.  Tilaisuus on maksuton ja siitä jää tallenne Syömishäiriöliiton YouTube-kanavalle. Mukaan mahtuu 300 osallistujaa.