Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

TRE-tutuksi

helmikuu 4 @ 17:00 - 19:30

|Toistuva Tapahtuma (Katso kaikki)

One event on 11.2.2021 at 17:00

Tule mukaan oppimaan yksinkertainen ja tehokas koko kehon rentoutusmenetelmä.

TRE-stressinpurkuliikkeet eli TRE® (Tension, Stress & Trauma Release Exercises) saa kehossa aikaan luonnollisen ja nopeasti vaikuttavan palautumismekanismin, jolloin kehossa autonominen hermosto purkaa siihen kerääntyneitä jännityksiä ja hermoston ylivireyttä tärinän avulla. Kehon luontainen tärinä tuntuu yleensä miellyttävältä ja rentouttavalta. TRE:n avulla voi helpottaa mm. kehon rentoutumista, stressioireita, parantaa nukkumista ja edistää palautumista fyysisen ja psyykkisen rasituksen jälkeen. Kun keho alkaa palautua siihen kerääntyneistä jännityksistä niin samalla mielikin alkaa rauhoittua.

Kurssilla saat tietoa TRE-menetelmän perusteista ja taustasta, miten tehdä harjoitusta jatkossa itsenäisesti, tehdään tärinän aloittavat stressinpurkuliikkeet ja harjoitus. Harjoituksen jälkeen keskustellaan yhdessä omasta kokemuksesta ja kerrataan ohjeet kotiharjoittelua varten. TRE menetelmän perusteet on hyvä opetella joko ryhmä- tai yksilöohjauksessa ja sen jälkeen sitä on turvallista tehdä itsekseen tai ryhmässä. Menetelmän siis opit aloituskurssilla ja TRE:n vaikutukset huomaat heti harjoituksen jälkeen.

TRE:tä ei suositella, jos olet raskaana, sinulla on epilepsia, sydänsairaus tai vakava mielenterveydellinen sairaus tai olet toipumassa leikkauksesta. Epäselvässä tapauksessa, voit kysyä ohjaajalta lisätietoa.

Kurssiin sisältyy kaksi kertaa ohjattua harjoitusta. Niiden välillä voit tehdä itsenäisesti TRE harjoituksia kotona. Toisessa tapaamisessa on aikaa keskustella harjoituksen mahdollisesti aiheuttamista kysymyksistä ja havainnoista. Yhdessä tehty toinen harjoitus yleensä vahvistaa omaharjoittelua jatkossa.

Jos sinulla tulee kysymyksiä kurssiin liittyen, voit laittaa ohjaajalle sähköpostia: anne.tre.tampere@gmail.com

Harjoitusta varten sopii joustavat vaatteet, mukaan vesipullo ja halutessasi oma joogamatto.

Voit lukea lisää TRE:stä täältä:

Palautteita kursseista voit käydä lukemassa täältä: https://anne-ollgren.webnode.fi/

Ilmoittautumiset: tuija.luhtala@syomishairioliitto.fi

Tiedot