Ladataan Tapahtumat

Vertaistukea TOIVO-sovelluksessa

1.11.2021 - 31.5.2022

TOIVO-sovelluksen logo

Pohjois-Suomen SYLI-keskus on mukana valtakunnallisessa TOIVO-vertaistukisovelluksessa. Sovelluksessa voit anonyymisti viestitellä vapaaehtoisen vertaistukijan kanssa mieltä askarruttavista asioista. Jokainen vertasitukija määrittelee itse milloin ja miten on tavattavissa, lisätiedot löytyvät aina vertaistukijan esittelytekstistä. Jos muuta mainintaa ei ole, vertaistukija pyrkii vastaamaan vuorokauden kuluessa viestiin ja sovittaessa on mahdollista järjestää soittoaika vertaistukijan kanssa.

Sovelluksen käyttö on täysin maksutonta, viestit ja puhelut kulkevat internet-yhteydellä sovelluksen kautta. Näin ollen myöskään puhelinnumerot tai muut yhteystiedot eivät vaihdu vertaistukijan ja sovelluksen käyttäjän välillä.

Miten TOIVO toimii?

1. Lataa puhelimeesi sovelluskaupasta TOIVO-vertaistukisovellus.
  2. Ilmoita itsellesi nimi tai nimimerkki.
  3. Etsi hakukentästä ”Syömishäiriöliitto”.
  4. Valitse vapaaehtoinen ja kirjoita hänelle viesti.

Lisätietoa TOIVO-sovelluksesta löytyy OLKA-toiminnan nettisivuilta.

Mikään huoli tai ajatus ei ole liian pieni juttuseuran hakemiseen. Vertaistukija voi olla kuulevana korvana juuri niissä tavallisissa arjen ja toipumisen asioissa ja mietteissä. Vapaaehtoisemme ovat koulutettu vertastukitehtäviin, mutta eivät ole sote-alan ammattilaisia. Mikäli tarvitset ammattiapua, olethan SYLI-keskuksen Iirikseen yhteydessä (iiris.pitkajarvi@syomishairioliitto.fi / 040 841 4882). Häiriköinnistä ja trollaamisesta ilmoitetaan aina sovelluksen ylläpitäjälle.

Tiedot

Alkaa: