Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.
Tapahtumien sarja: Tapahtumien sarja: Vertaistukiryhmä/KUOPIO

Vertaistukiryhmä/KUOPIO

22.9.2022 @ 18:30 - 20:00

Syömishäiriöliiton avoin vertaistukiryhmä Kuopiossa kokoontuu loppuvuoden aikana seuraavasti Syli-keskus Kuopion tiloissa (Kirjastokatu 5 D 1, käynti sisäpihan puolelta):

11.9. sunnuntai klo 17-18.30

22.9. torstai klo 18.30-20.00 (huom myöhempi aika)

9.10. sunnuntai klo 17-18.30

20.10. torstai klo 18-19.30

3.11. torstai klo 18-19.30

11.12. sunnuntai 17-18.30

Vertaistukiryhmä on tarkoitettu syömishäiriöön sairastuneille ja siitä toipuville. Emme kuitenkaan kysele diagnoosia vaan ihan oma tuntemuksesi keho-, ruoka- ja liikuntasuhteen haasteellisuudesta riittää.

Mukaan olet tervetullut juuri sellaisena kuin olet!

Ryhmässä ohjaajina toimivat Syömishäiriöliiton vertaisohjaajat, joilla on oma kokemus sairaudesta.

Ryhmässä vaihdetaan kuulumiset sekä jutellaan sillä hetkellä mielenpäällä olevista asioista. Ryhmän ohjaajailla voi olla jokin teema ryhmäkerralle. Voit tulla keskustelemaan tai kuuntelemaan mitä muilla on kerrottavana. Ryhmässä tapaat muita samanlaisia kokemuksia kokeita vertaisia.

Ryhmässä noudatetaan Syömishäiriöliiton huoneentaulua ja ryhmän tarkoitus ei ole jakaa neuvoja eikä ohjeita. Ryhmässä ei myöskään jaeta syömishäiriösairauden tarkkoja kuvauksia, eikä oirekuvauksia. Ryhmässä keskustellaan tunteista ja ajatuksista mitä sairauden takana on. Ryhmässä vallitsee luottamus ja vaitiolo. Kaikkia kuunnellaan ja kunnioitetaan jokaisen mielipidettä.

Ruokarauha on myös yksi olennainen osa vertaistukiryhmää. Jos ryhmässä on tarjolla jotain, emme tarkkaile toisten syömisiä tai syömättömyyttä. Jokainen saa itse päättää mitä syö ja miten paljon.

Ohjaajat avaavat ovet noin 5 minuuttia ennen ryhmän alkua. Toivottavasti pääset mukaan heti ryhmän alkuun.

Tiedot

Päivämäärä: