Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.
Tapahtumien sarja: Tapahtumien sarja: Zoom: Läheisten avoin vertaistukiryhmä

Zoom: Läheisten avoin vertaistukiryhmä

8.12.2022 @ 17:30 - 19:00

Läheisten etäryhmä syksyllä 2022

Läheisten valtakunnallinen etäryhmä kokoontuu Zoomissa syksyllä 2022 joka kuukauden toisena torstaina klo 17.30–19.00. Ryhmä on tarkoitettu kaikille, joita läheisen syömishäiriöoireilu jollakin tavalla koskettaa. Voit olla esimerkiksi sairastavan vanhempi, isovanhempi, kummi, naapuri, sisarus tai lapsi. Ryhmä on maksuton, eikä osallistuminen edellytä Syömishäiriöliiton jäsenyyttä, eikä sairastavan diagnoosilla tai sen puuttumisella ole merkitystä.

Ryhmään ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, vaan voit klikata itsesi mukaan tästä tapahtuman alkaessa. Linkki on sama jokaisella tapaamiskerralla.

Kaikilla tapaamiskerroilla on teema, jonka ympärillä keskustelua käydään. Keskusteluun ei ole pakko osallistua, voit olla mukana myös vain kuuntelemassa. Kaikkia ryhmään tulevia pyydetään kuitenkin pitämään kamerat päällä. Ryhmässä noudatetaan Syömishäiriöliiton turvallisen tilan sääntöjä, joihin kuuluvat mm. vaitiolovelvollisuus ryhmässä keskustelluista asioista.

Etäryhmää ohjaavat vapaaehtoinen vertaisohjaaja Marja, sekä Syömishäiriöliiton läheistyöntekijä Mirva. Jokaisella kerralla on mahdollisuus jakaa omia kuulumisiaan ja saada vertaistukea toisilta osallistujilta.

Tervetuloa mukaan!

Syyskauden teemat

8.9.2022 Kokemuspuhujat

Syömishäiriöliiton kokemuspuhuja Heli alustaa keskustelua kertomalla oman kokemuksensa syömishäiriötä sairastavan läheisenä äidin roolista.

13.10.2022 Syömishäiriö perheessä ja ihmissuhteissa

Keskustelua syömishäiriön vaikutuksista parisuhteeseen, sisaruksiin, isovanhempiin ja muihin lähellä oleviin ihmisiin.

Huomaa webinaari: ”Tukea parisuhteeseen, kun lapsi sairastaa” 29.9. yhteistyössä Parisuhdekeskus Kataja ry:n kanssa. Lisätietoa webinaarista tulossa Syömishäiriöliiton nettisivuille.

10.11.2022 Omasta jaksamisesta huolehtiminen

Miten huolehtia omasta jaksamisesta, kun kaikki aika ja energia tuntuu menevän sairastavasta huolehtimiseen. Jaetaan kokemuksia ja vinkkejä oman jaksamisen tukemiseen.

8.12.2022 Sosiaalietuudet, -palvelut ja kuntoutus

Mitä tukia ja palveluita on mahdollista hakea, kun perheessä on syömishäiriö? Mukana keskustelemassa Mielenterveyden keskusliiton sosiaalityön asiantuntija Riikka Mettälä.

Lisätietoa ryhmästä

Läheistyöntekijä Mirva Korpela, mirva.korpela@syomishairioliitto.fi, p. 040 411 0573

Tiedot

Päivämäärä: