JOENSUU: Vertaistukiryhmä sairastaville, toipuville ja oireileville

Syömishäiriöliiton avoin ryhmä syömishäiriöön sairastuneille ja siitä toipuville sekä kaikille, joita syöminen tai oma keho liikaa mietityttää,
kokoontuu Joensuussa, Keskussairaalalla.
Ryhmässä ei kysytä diagnoosia vaan oma tuntemuksesi keho-, ruoka- ja liikuntasuhteen haasteellisuudesta riittää.
Mukaan olet tervetullut juuri sellaisena kuin olet!
Ohjaajina toimivat Syömishäiriöliiton koulutettu vertaisohjaaja, joilla on oma kokemus syömisellä oireilusta sekä sairaalan henkilökunta Siun sotelta.
Ryhmässä vaihdetaan kuulumisia sekä jutellaan sillä hetkellä mielenpäällä olevista asioista. Ryhmässä tapaat muita ihmisiä, joita ruoka- ja kehosuhteen kysymykset pohdituttavat. Sinulla ei tarvitse olla valmiiksi mietittynä juteltavaa, ohjaavat pitävät sinusta huolta.
Ryhmässä noudatetaan Syömishäiriöliiton turvallisen tilan periaatteita. Ryhmässä ei jaeta oirekuvauksia, vaan tarkoitus on keskustella tunteista ja ajatuksista, mitä sairastaminen ja oireilu herättää. Ryhmää ja ryhmään osallistujia sitoo luottamus ja vaitiolo.
Kokoonnumme ennen ryhmää PKKS:n L-talon pääovien eteisaulassa, josta siirrymme yhdessä toimintaterapian tiloihin.