Läheisten etäilta: Läheisen oma toipuminen

Läheisten etäilta: Läheisen oma toipuminen

ryhmä ihmisiä istumassa sohvan ympärillä. Henkilöt ovat eri näköisiä ja kokoisia keskenään, yksi heistä istuu lattialla. Henkilöt keskustelevat.

Olet lämpimästi tervetullut Syömishäiriöliiton läheisten etäiltaan kuuntelemaan ja keskustelemaan aiheesta "Läheisen oma toipuminen". Aiheesta alustaa Syömishäiriöliiton läheisten oma työntekijä Terhi Kanerva ja kuulemme myös kokemuspuhujan puheenvuoron omakohtaisesta kokemuksesta.

Läheisten illat on tarkoitettu kaikille, joita läheisen syömishäiriöoireilu jollakin tavalla koskettaa. Voit olla esimerkiksi sairastavan vanhempi, isovanhempi, kummi, naapuri, sisarus tai lapsi.

Keskusteluun ei ole pakko osallistua, voit olla mukana myös vain kuuntelemassa. Kaikkia iltoihin osallistuvia pyydetään kuitenkin pitämään kamerat päällä yhteisen keskustelun aikana. Illoissa noudatetaan Syömishäiriöliiton turvallisen tilan sääntöjä, joihin kuuluvat mm. vaitiolovelvollisuus ryhmässä keskustelluista asioista.

Osallistuminen on maksutonta, eikä edellytä Syömishäiriöliiton jäsenyyttä, eikä sairastavan diagnoosilla tai sen puuttumisella ole merkitystä. Tapahtumaan voi osallistua ilman ennakkoilmoittautumista. Voit vain klikata itsesi mukaan tapaamisen alkaessa tästä Teamsiin.

Illoissa on vierailevien puhujien lisäksi aina läsnä vapaaehtoinen vertaisohjaaja Marja, sekä Syömishäiriöliiton läheisten tukipalvelukoordinaattori Terhi.