Läheisten etäilta: Mitä tehdä kun hankalat tunteet tarttuu?

Läheisten etäilta: Mitä tehdä kun hankalat tunteet tarttuu?

Syömishäiriö ja siitä toipuminen haastaa sairastunutta monilla haastavilla tunteilla. Mitä tehdä kun läheisenä huomaa, että vaikeat tunteet tarttuu itseenkin? Millaisilla keinoilla omaa oloa voi yrittää helpottaa? Aiheesta alustamassa fysioterapeutti, hengitysohjaaja ja joogaopettaja/kouluttaja Jonna Nykänen. Osallistumislinkki tulossa pian!

Läheisten illat on tarkoitettu kaikille, joita läheisen syömishäiriöoireilu jollakin tavalla koskettaa. Voit olla esimerkiksi sairastavan vanhempi, isovanhempi, kummi, naapuri, sisarus tai lapsi.

Keskusteluun ei ole pakko osallistua, voit olla mukana myös vain kuuntelemassa. Kaikkia iltoihin osallistuvia pyydetään kuitenkin pitämään kamerat päällä yhteisen keskustelun aikana. Illoissa noudatetaan Syömishäiriöliiton turvallisen tilan sääntöjä, joihin kuuluvat mm. vaitiolovelvollisuus ryhmässä keskustelluista asioista.

Osallistuminen on maksutonta, eikä edellytä Syömishäiriöliiton jäsenyyttä, eikä sairastavan diagnoosilla tai sen puuttumisella ole merkitystä. Osallistumislinkin löydät ylempää, eikä sinun tarvitse ilmoittautua etukäteen. Voit vain klikata itsesi mukaan tapaamisen alkaessa. Tapaamiset ovat Teamsissa.

Illoissa on vierailevien puhujien lisäksi aina läsnä vapaaehtoinen vertaisohjaaja Marja, sekä Syömishäiriöliiton läheisten tukipalvelukoordinaattori Terhi.