Läheisten etäilta: Riittävän hyvä vanhemmuus sairauden keskellä

Läheisten etäilta: Riittävän hyvä vanhemmuus sairauden keskellä

ryhmä ihmisiä istumassa sohvan ympärillä. Henkilöt ovat eri näköisiä ja kokoisia keskenään, yksi heistä istuu lattialla. Henkilöt keskustelevat.

Olet lämpimästi tervetullut Syömishäiriöliiton läheisten etäiltaan ma 30.3. klo 17.30-19 kuuntelemaan ja keskustelemaan aiheesta "Riittävän hyvä vanhemmuus sairauden keskellä". Tule mukaan tästä!

Syömishäiriö voi herättää monia kysymyksiä ja tunteita omasta vanhemmuudesta. Moni pohtii miten olla riittävän hyvä vanhempi sairauden keskellä, sekä sairastuneelle lapselle, että mahdollisille sisaruksille. Mihin kaikkeen vanhemman pitää pystyä, millaisia odotuksia itselleen asettaa ja missä kulkee vanhemmuuden rajat? Entä miten pitää huolta omasta jaksamisesta näiden kaikkien ajatusten ja tunteiden keskellä?

Aiheesta alustamassa Maria Akatemian Vankemmaksi-hankkeen työntekijät Henriikka Laurola ja Marjo Lehtinen.

Keskusteluun ei ole pakko osallistua, voit olla mukana myös vain kuuntelemassa. Kaikkia iltoihin osallistuvia pyydetään kuitenkin pitämään kamerat päällä yhteisen keskustelun aikana. Illoissa noudatetaan Syömishäiriöliiton turvallisen tilan sääntöjä, joihin kuuluvat mm. vaitiolovelvollisuus ryhmässä keskustelluista asioista.

Osallistuminen on maksutonta, eikä edellytä Syömishäiriöliiton jäsenyyttä, eikä sairastavan diagnoosilla tai sen puuttumisella ole merkitystä. Tapahtumaan voi osallistua ilman ennakkoilmoittautumista.

Illoissa on vierailevien puhujien lisäksi aina läsnä vapaaehtoinen vertaisohjaaja Marja, sekä Syömishäiriöliiton läheisten tukipalvelukoordinaattori Terhi.