SYLI-keskus Pohjois-Suomi

Olemme täällä, jotta jokainen, joka sairastaa jotain syömishäiriötä tai kokee syömishäiriöoireita saisi apua. Toimintamme on suunnattu myös syömishäiriötä sairastavien läheisille: vanhemmille, puolisoille, sisaruksille ja muille, jotka kantavat huolta läheisestään. Toimintaan tuleminen ei vaadi mitään diagnooseja: osallistumiseen riittää kokemus siitä, että nämä asiat mietityttävät tai koskettavat. SYLI-keskuksella työskentelevät koordinaattori Anni ja toiminnanohjaaja Iiris. Toimimme Lapin, Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan alueella. Lisätietoa meistä ja toiminnastamme löytyy tämän sivun alalaidasta sekä toimintakalenteristamme. Tervetuloa!

Sairastavalle

Läheiselle

Ammattilaiselle

Lisää meistä

Kiinnostaako tulla mukaan meidän toimintaan? Tarjoamme matalan kynnyksen ryhmiä ja tapahtumia syömishäiriötä sairastaville ja oireileville, sekä heidän läheisilleen. Toimintaa järjestetään kasvokkain ja etäyhteyksillä. Meille voi tulla tutustumaan joko yksin tai yhdessä ystävän, läheisen tai oman työntekijän kanssa, tutustumiskäyntejä järjestetään Oulussa ja etäyhteydellä. Lisätietoa toiminnasta saat tapahtumakalenteristamme sekä toiminnanohjaaja Iirikseltä, iiris.pitkajarvi (at) syomishairioliitto.fi / 040 841 4882.

Mikäli haluat sähköpostitse noin kerran kuukaudessa koosteen läheisille suunnatusta toiminnasta, voit ilmoittaa tietosi läheisten postituslistalle täältä.

Kohtaatko syömishäiriötä sairastavia tai heidän läheisiä työssäsi? Tarjoamme ammattilaisille koulutuksia ja tilaisuuksia kasvokkain sekä etäyhteyksillä. Voimme järjestää juuri teille sopivan koulutuksen, tilaisuuden tai tapaamisen, laita rohkeasti viestiä ja suunnitellaan asiaa yhdessä. Kaikille avoimet tilaisuudet löytyvät tapahtumakalenteristamme. Voit tilata noin 4 kertaa vuodessa ilmestyvän, ammattilaisille suunnatun uutiskirjeen tästä. Lisätietoa yhteistyöstä saat koordinaattori Annilta anni.rekila (at) syomishairioliitto.fi, 040 821 9733.

Kiinnostaako vapaaehtoisena toimiminen? Onko sinulla omakohtainen kokemus syömishäiriöstä toipuneen tai läheisen roolista? Etsimme uusia vapaaehtoisia Lapin, Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan alueilta vertaistoimijoiksi sekä kokemuspuhujiksi erilaisiin tehtäviin. Vapaaehtoinen voi esimerkiksi ohjata vertaisryhmää (joko kasvokkain tai etäyhteyksillä), antaa yksilötukea tai toimia kokemuspuhujana koulutuksissa, luennoilla tai kehittämistyössä. Jokaisen vapaaehtoisen kanssa mietitään yhdessä, millainen toiminta sopisi itselle parhaiten ja voimme myös kehittää yhdessä uusia vapaaehtoistoiminnan muotoja! Tarjoamme kaikille vapaaehtoisille koulutusta ja vahvan tuen vapaahtoistehtävien hoitamiseen. Järjestämme vapaaehtoisille myös virkistystä ja mukavaa yhdessäoloa. Lisätietoja vapaaehtoistoiminnasta saat toiminnanohjaaja Iirikseltä, iiris.pitkajarvi (at) syomishairioliitto.fi / 040 841 4882. Toimimme osana vapaaehtoistoiminnan verkosto VARESia. Tutustu verkoston sivuihin.

Sosiaalisen median julkaisut

Syömishäiriöliitto-SYLI ry Hallituskatu 22-24 A 1 90100 Oulu