Tukea läheiselle

Syömishäiriöliitto tarjoaa tukea syömishäiriöön sairastuneen läheisille. Syömishäiriöön sairastuneen läheisiä ovat kaikki, joita jonkun syömisellä oireilu koskettaa. Voit olla esimerkiksi sairastavan sisarus, vanhempi, isovanhempi, puoliso, ystävä, bonusvanhempi tai harrastuskaveri. Vaikka läheinen ei itse sairasta, syömishäiriö voi koskettaa häntä hyvinkin kipeästi. Onkin tärkeää, että myös läheiset huolehtivat omasta jaksamisestaan ja voimavaroistaan – tällä sivulla pääset tutustumaan Syömishäiriöliiton läheisille tarjottuun tukeen.

Näiltä sivuilta löydät erilaista materiaalia, joiden avulla voit pysähtyä itsesi ja oman vointisi äärelle. Voit lukea, katsoa ja tutustua sisältöihin itse omaan tahtiisi.

Tälle sivulle on koottu Syömishäiriöliiton järjestämä toiminta, joka voi auttaa sinua. Tukea syömishäiriöoireiluun on tarjolla niin yksilö- kuin ryhmämuotoisesti, sekä anonyymisti verkossa, että kasvokkain kohdaten.

Jos sinulla herää kysymyksiä toimintaamme tai omaan tilanteeseesi liittyen, voit olla meihin yhteydessä. Läheisten luuri päivystää aina tiistaisin ja paikallisesta toiminnasta voit kysyä aluekoordinaattoreilta. Läheisten verkkopalveluista voit kysyä tukipalvelukoordinaattori Terhi Kanervalta. Kaikkien työntekijöiden yhteystiedot löydät täältä.