Pohjois-Suomen SYLI ry

Pohjois-Suomen SYLI ry:n kotipaikka on Rovaniemi ja toiminta-alueena Pohjois-Pohjanmaa, Kainuu ja Pohjois-Suomi. Yhdistys toimii vapaaehtoisvoimin.

Yhteydenotot: Minna Körkkö, minna.korkko (at) ulapland.fi

Vertaistuki

OULU

Oulun vertaisryhmien kokoontumisajat ja -paikka ovat vuodelle 2019 vielä auki. Tiedotamme tarkemmin, kun asiat selkenevät.

SÄHKÖPOSTIVERTAISTUKI

Sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja saada vertaistukea myös sähköpostitse osoitteesta: sptuki8(a)nettisyli.fi. Sähköpostiosoitteessa päivystää Anu ja osoitteeseen voi kirjoittaa muualtakin kuin Pohjois-Suomen alueelta.

Anun terveiset juuri sinulle:

“Hei. Olen Anu, äiti ja kissaihminen Oulusta. Syömishäiriö hiipi minun elämään kun olin parikymppinen. Se tuli vaivihkaa masennuksen ja ahdistuksen rinnalla. Kuritin kehoani tunteakseni, että jotenkin hallitsen elämääni. Kuvittelin laihuuden palauttavan itsevarmuuteni ja poistavan ahdistukseni. En edes ymmärtänyt olevani sairas. Ystävien tuki oli minulle suurin apu matkalla terveyteen. Oli parasta lääkettä, kun joku kuunteli, ymmärsi eikä tuominnut. Syömishäiriöstä toipuminen on muovannut minusta sen vahvan ja itsetietoisen ihmisen joka nyt olen. Koen, että toipuminen on minulle voimavara, jota haluan hyödyntää auttaakseni muita. Voin olla se kuunteleva korva ja ymmärtävä katse. Meillä jokaisella on oma tarinamme ja omat vaikeutemme. Anna minun yrittää ymmärtää sinua.”