Syömishäiriöliitto

Syömishäiriöliitto on vuonna 2004 perustettu valtakunnallinen asiantuntija- ja vaikuttajajärjestö ja vastuullisen terveyden edistämisen edelläkävijä. Syömishäiriöliitto haastaa laihdutus-, suoritus- ja kurinalaisuusmyönteistä kulttuuria ja ylläpitää ruoka-, keho- ja leporauhaa.

Syömishäiriöliitto tuottaa asiantuntevaa ja ymmärrystä lisäävää tietoa syömishäiriöistä sekä syömiseen, liikkumiseen ja kehosuhteeseen liittyvästä oireilusta. Syömishäiriöliitto jäsenjärjestöineen tarjoaa monipuolista ja monikanavaista tukea syömishäiriöön sairastuneille, eri tavoin syömisellä ja liikkumisella oireileville, sairastuneiden läheisille sekä ammattilaisille.

Syömishäiriöliitto tarjoaa tietoa ja tukea viestinnän keinoin sekä erilaisten tukipalveluiden muodossa. Tukipalveluita tarjotaan sekä sähköisessä että kasvokkain tapahtuvien kohtaamisten muodossa. Paikallisen tason tukitoiminnasta vastaavat lisäksi neljä jäsenyhdistystä.

Tutustu Syömishäiriöliiton työntekijöihin.

Syömishäiriöliiton jäsenyhdistykset

Etelän SYLI ry (Helsinki ja Uusimaa), linkki aukeaa uudelle välilehdelle

Lounais-Suomen SYLI ry (Varsinais-Suomi ja Satakunta), linkki aukeaa uudelle välilehdelle

Sisä-Suomen SYLI ry (Kanta-Häme, Pirkanmaa, Päijät-Häme, Keski-Suomi), linkki aukeaa uudelle välilehdelle

Syömishäiriöliittoon on mahdollista liittyä henkilöjäseneksi niiltä alueilta, joissa ei ole toimivaa yhdistystä. Lue lisää.

Syömishäiriöliiton rahoitus

Syömishäiriöliiton toimintaa rahoittaa Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) (linkki avautuu uudelle välilehdelle) vuonna 2024 yhteensä 832 250 eurolla (12 henkilötyövuotta). Lisäksi Syömishäiriöliiton toimintaa tukee Opintokeskus Sivis (linkki avautuu uudelle välilehdelle). Muut toiminnan tuotot muodostuvat jäsenmaksuista, lahjoituksista ja muusta varainhankinnasta.

Syömishäiriöliiton hallitus

Jessica Sonko, yhteys: