Saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee sivustoa osoitteessa https://syomishairioliitto.fi/ ja on päivitetty viimeksi 20.3.2024.

Syömishäiriöliitto – SYLI ry vastaa tästä sivustosta ja pyrkii takaamaan tämän verkkosivuston saavutettavuuden kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

Palvelun saavutettavuuden on toteuttanut, testannut ja arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio Konsepto.

Saavutettavuusseloste liittyy Lakiin digitaalisten palveluiden tarjoamisesta ja Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiiviin (EU) 2016/2102. Saavutettavuusselosteen laatimisessa on pyritty noudattamaan EU-komission suomenkielistä mallia saavutettavuusselosteesta sekä Etelä-Suomen aluehallintoviraston ohjeita.

VAATIMUSTENMUKAISUUSTILANNE

Tämä verkkosivusto täyttää saavutettavuusdirektiivin vaatimukset osittain.

Vaatimusten noudattamatta jättämiset ja vaatimuksiin sovellettavat poikkeukset mainitaan jäljempänä.

EI-SAAVUTETTAVA SISÄLTÖ

Jäljempänä mainittu sisältö ei ole saavutettavissa seuraavista syistä:

Kohtuuton rasite:

• Videot eivät täytä kaikkia saavutettavuusvaatimuksia

PUUTTEET SAAVUTETTAVUUDESSA

Sivustolla on tällä hetkellä alla luetellut puutteet verkkosisällön saavutettavuusohjeiden (WCAG 2.1 tasot A ja AA) noudattamisessa.

VIDEOT EIVÄT TÄYTÄ SAAVUTETTAVUUSVAATIMUKSIA

Sivustolle upotetut sekä järjestön sosiaalisessa mediassa julkaistut videot eivät sisällä tekstityksiä eivätkä kuvailutulkkausta.

Videosisällön muokkaaminen saavutettavaksi ei ole mahdollista resurssien puutteen vuoksi. Uusien videoiden saavutettavuutta voidaan edistää ohjeistamalla henkilökuntaa saavutettavan videosisällön tuottamisessa.

Vaatimukset jotka eivät täyty:

• 1.2.1 Pelkkä audio tai pelkkä video (tallennettu) (taso A)
          • 1.2.2 Tekstitys (tallennettu) (taso A)
          • 1.2.3 Kuvailutulkkaus tai mediavastine (tallennettu) (taso A)
          • 1.2.5 Kuvailutulkkaus (tallennettu) (taso AA)

PALAUTE SAAVUTETTAVUUDESTA

Huomasitko saavutettavuuspuutteen sivustollamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Voit antaa saavutettavuuspalautetta sähköpostitse osoitteeseen .

VALVONTAVIRANOMAINEN

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna siitä ensin palautetta meille. Vastauksessa voi mennä 14 päivää.

Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

VALVONTAVIRANOMAISEN YHTEYSTIEDOT

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
          Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
          Verkkosivusto: saavutettavuusvaatimukset.fi