Läheisten tuki keväällä 2024

25.3.2024

Läheisten luuri

• ti klo 9-15 p.02 251 9207

Läheisten luuri on tukipuhelin sinulle syömishäiriöön sairastuneen läheinen, olet sitten ystävä, puoliso, lapsi, vanhempi, isovanhempi, opettaja tai kuka vaan, jota asia koskettaa.

Voit keskustella luottamuksellisesti Syömishäiriöliiton läheisten tukipalvelukoordinaattorin kanssa, jos läheiselläsi on syömishäiriö tai sinulla herää hänestä huoli ja kaipaat tilanteeseen tukea. Luuri palvelee myös ammattilaisia.

Henkilökohtainen keskustelutuki läheisille

Haluatko jutella luottamuksellisesti tilanteestasi ja ajatuksistasi?

Tarjoamme henkilökohtaista keskustelutukea syömishäiriöön sairastuneiden läheisille. Tuki on maksutonta ja lyhytkestoista (1-3 kertaa).

Tapaamiset toteutetaan etätapaamisina. Keskustelut ovat luottamuksellisia, eikä niistä tehdä kirjauksia. Juttelemaan voi tulla yksin, kaksin tai haluamallasi kokoonpanolla!

Läheisten etäryhmä

Ryhmä on tarkoitettu kaikille, joita läheisen syömishäiriöoireilu jollakin tavalla koskettaa. Ryhmä on maksuton, eikä siihen tarvitse ilmoittautuua etukäteen.

Tapaamiset ovat kahdesti kuukaudessa, eri teemoin. Ryhmää ohjaa Syömishäiriöliiton läheisten tukipalvelukoordinaattori ja vertaisohjaaja.

Ryhmä tapaa klo 17.30-19, ryhmäkertojen teemat:

25.1.“Syömishäiriö ja parisuhde” Vieraina kokemuspuhujat Wade ja Iiris

5.2. “Sisarusten kerta” Vieraana kokemuspuhuja Henriikka

22.2. Vapaa teema: jutellaan ryhmäläisten toiveiden mukaan.

4.3. “Itsensä vahingoittaminen syömishäiriöön liittyvänä oireena” Vieraana Lea Attila, Syömishäiriökeskus.

21.3. Vapaa teema: jutellaan ryhmäläisten toiveiden mukaan.

18.4. “Läheisen itsestä huolehtiminen” Vieraana Jonna Nykänen, psykofyysinen hengitysohjaaja, joogaopettaja.

29.4. “Parisuhde puheeksi: miten tukea parisuhdetta, kun lapsi sairastaa?” Vieraana Laura Huuskonen, Parisuhdekeskus Kataja.

16.5. Vapaa teema: jutellaan ryhmäläisten toiveiden mukaan.

27.5. Vapaa teema: jutellaan ryhmäläisten toiveiden mukaan.

13.6. “Syömishäiriö yhden vanhemman perheessä” Vieraana Marjo Meriranta, Yhden vanhemman perheiden liitto ry

24.6. “Läheisen oma toipuminen” Aiheesta alustamassa Terhi Kanerva, Syömishäiriöliiton läheisten tukipalvelukoordinaattori

Ohessa läheisten kevät 2024 tulostettavassa muodossa.