Tukea ja toimintaa

Syömishäiriöliitto ja sen jäsenyhdistykset tarjovat tietoa, tukea ja toimintaa sekä valtakunnallisesti että alueellisesti.  Kaiken toiminnan kivijalkana on kokemuksellisuus. Jokainen ihminen nähdään yksilönä, jonka kokemusta ei voi vähätellä tai ottaa pois. Jokaisen kokemus on arvokas. Toiminnan voima on sekä toipumismyönteisyydessä että läheisten ja sairastuneiden kokemuksissa syömishäiriöistä.

Tukipuhelin 02 251 9207

Syömishäiriötä sairastaville ja läheisille tarkoitettu tukipuhelin päivystää 02 251 9207 maanantaisin klo 9.00–15.00 välillä.  Tukipuhelimessa päivystävät Syömishäiriöliiton työntekijät.

Tukipuhelimessa voit purkaa mieltäsi, saada kokemukseen perustuvaa tietoa syömishäiriöistä, kysyä hoitoon hakeutumisesta ja jutella läheisesi tilanteesta. Huomioithan, että emme ole syömishäiriöitä hoitava taho, joten varsinaisesta hoidosta tai lääkityksistä emme pysty antamaan sinulle tietoa.

Puhelin on soittajalle paikallisverkkomaksua lukuun ottamatta maksuton.

SYLI-chat

Askarruttaako syöminen, ruoka tai liikunta? Onko oma kehosuhde vinksallaan? SYLI-chatissä pääset juttelemaan näistä ja monista muista mielessä myllertävistä ajatuksista ja tunteista porukalla, turvallisessa ilmapiirissä.

Keskustelua luotsaavat syömishäiriön kokeneet vapaaehtoiset Syömishäiriöliiton ammattilaisen taustatuella.

Väestöliiton Hyvä kysymys? -palvelun logo

Seuraavat chatit: ke 20.11. klo 18-19:30 ja pe 22.11. klo 14-15.30

Tutustuthan SYLI-chatin huoneentauluun ennen keskusteluun osallistumista (pdf-tiedosto): SYLI-chat_huoneentaulu

Vertaistuki

Syömishäiriöliiton alueelliset jäsenyhdistykset tarjoavat vertaistukea sekä syömishäiriötä sairastaville että läheisille.

Tampereen SYLI-keskus

Tarjoamme tukea ja toimintaa matalalla kynnyksellä! Toimintaamme voi osallistua kuka tahansa, jota oma tai läheisen suhde ruokaan tai omaan kehoon mietityttää. Toiminta on avointa, emme tarvitse lähetteitä tai kysele diagnooseja.

Kuopion SYLI-keskus

Tarjoamme matalan kynnyksen tukea ja toimintaa kaikille, joita syömisen ja kehonkuvan haasteet koskettavat. Huoli omasta tai läheisen hyvinvoinnista riittää – diagnooseja tai lähetteitä emme kysele. Tervetuloa tutustumaan!

Rohkeus, kokemuksellisuus, toivo, luottamus - hahmot

Jäsenyhdistykset

Syömishäiriöliiton alueelliset jäsenyhdistykset tarjoavat tukea ja toimintaa omilla alueillaan. Jäsenyhdistysten tarjoama tuki ja toimintamuodot vaihtelevat yhdistyksittäin.

• Pohjois-Suomen Syli - kartan väri Pohjois-Suomen Syli
  • Pohjanmaan-SYLI ry - kartan väri Pohjanmaan-SYLI ry
  • Sisä-Suomen SYLI - kartan väri Sisä-Suomen SYLI
  • Kaakkois-Suomen Syömishäiriöperheet ry - kartan väri Kaakkois-Suomen Syömishäiriöperheet ry